Searching...
Thursday 15 October 2015
09:00 0

TERKINI !!! Polis Dedah Kisah Sebenar Tragedi 7 Pelajar Orang Asli SK Pos Tohoi.


KOTA BAHARU, 15 Okt - Berikutan kes 7 orang pelajar Orang Asli yang hilang selepas melarikan diri dari dari asrama pada 23 Ogos lepas, Polis Kelantan hari ini mendedahkan cerita sebenar disebalik kejadian tersebut.

Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim, kejadian bermula pada 22 Ogos apabila sekumpulan 25 murid sekolah tersebut keluar mandi di sebuah sungai berdekatan pada jam 11 tengah hari. Pengawal sekilah yang mengetahuk tentang apa yang dilakukan oleh pelajar tersebut kemudian memaklumkan perkara itu kepada seorang warden.

Tiga dari 25 palajar yang terbabit kemudian dipanggil oleh warden terbabit dan memaklumkan kesemua mereka akan dihukum pada keesokan harinya.

23 dari 25 orang pelajar berkenaan kemudian merancang untuk melarikan diri ke kampung mereka iaitu Kampung Penad dan kampung Gawin.

"Kira-kira pukul 9 malam, 23 daripada 25 murid berkenaan telah berbincang dan merancang untuk melarikan diri ke kampung mereka iaitu Kampung Penad dan Kampung Gawin pada keesokan pagi," Kata Mazlan memetik laporan dari Bernama.

Selepas itu...Cerita selanjutnya sila baca di SINI.

0 comments:

Post a Comment