Searching...
Tuesday 13 October 2015
00:13 0

Suami Isteri Wajib Baca 7 Kesalahan Dalam Hukum ISLAM Semasa Melakukan Hubungan Intim.


Perkahwinan adalah satu ikatan halal untuk melakukan hubungan suami isteri namun ia perlu bargantung kepada halal dan haram untuk melakukan hubungan antara suami isteri.

Kami ada sedikan 7 kagiatan haram ketika melakukan hubungan bersama walaupun sumi isteri sudah bernikah dengan sah..Tapi korang harus ingat inilah 7 kegiatan haram yang dilakukan oleh suami isteri yang sudah sah bernikah:

1. Haram jima' Ketika isteri haid, sudah pasti ramai anda yang sudah tahu kan..Nifas dan Wiladah. Jika bersetubuh pastikan putus haid dahulu, Nifas dan Wiladah dan selepas mandi hadas besar.

""Mereka bertanya kepadamu tentang haidh, katakanlah: "Haidh itu adalah satu kotoran", oleh sebab itu hendaklah kamu menjauhkan diri dari wanita di waktu haidh, dan janganlah kamu mendekati mereka, sebelum mereka suci, apabila mereka telah suci, maka campurilah mereka itu di tempat yang ditempatkan Allah kepadamu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang taubat dan menyukai orang-orang yang menyucikan diri," (Surah Al-Baqarah: ayat 222).

Dari Masruuq b.Ajda'i berkata: "Aku telah bertanya kepada "Aisyah tentang sesuatu yang boleh dilakukan seorang suami terhadap isterinya yang sedang Haid," Aisyah menjawab, Apa sahaja boleh kecuali kemaluannya (bersetubuh). (Riwayat Bukhari).

2. Haram Jima' Melalui Jalan Belakang (Melalui Dubur) walau pun isteri. "Terkutuklah orang yang menyetubuhi isteri di duburnya." (Hadits Riwayat Abu Dawud dan an-Nisa'i dari Abu Hurairah.)

3. Haram jima' membawa ayat-ayat Al-Quran nama-nama Allah, Nabi, Malaikat dan lain-lain seperti azimat.

4. Harm Jima' melakukan hubungan dalam masjid atau surau. Walaupun pasangan sudah sah menjadi suami isteri namun satu kesalahan besar melakukan hubungan di tempat yang suci seperti masjid dan surau.

5. Haram Jima' sedang berpuasa di bulan Ramadhan. Sesungguhnya jangan ada sesuatu yang berlaku yang tidak baik sewaktu menjalankan ibadah puasa. jaga keinginan badan dan batin.

6. Haram Jima sedang dalam ihram haji atau ihram umrah. Tujuan utama nak menunaikan imrah haji adalah semuanya yang baik-baik sahaja, Takkan datang sana buat maksiat pulak!

7. Haram Jima' di tempat terbuka (tempat awam). Agak-agak la kalau nak buat projek tu, takkan nak buat di khalayak ramai pulak. mentang-mentang sudah jadi pasangan yang sah nak tunjuk kat orang lain pulak ye..!!

0 comments:

Post a Comment