Searching...
Monday 31 August 2015
06:03 1

SUBHANALLAH...!!! Ibu Melahirkan 11 Bayi Pada 11.11.2011 Mengejutkan Masyarakat Di India.


Ajaib seorang ibu melahirkan 11 bayi sekaligus. Yang sangat mengejutkan adalah bayi ini dilahirkan pada tanggal 11.11.2011. Kejadian ini terjadi di India pada tahun 2011 yang lalu.

Yakinkah ini adalah benar-benar terjadi atau hanya sekadar gambar yang diedit oleh seseorng yng tidak bertanggungjawab??? Dilihat dari gambarnya seperi asli bukannya rekaan semata-mata, ia adalah benar-benar terjadi di India. Soalnya, ini dicatatkan pada Guinness Book of World Records disertai bukti bahawa benar 11 bayi yang lahir tersebut dilahirkan dari seorang ibu yang berasal dari India.


Menurut jurnal media kelahiran kembar dapat terjadi kerana sebab alamiah, seperti wanita yang berovulasi lebih dari satu telur per bulan, dalam hal ini mereka semua dapat dibuahi atau hanya memproduksi satu telur tetapi membagi lama setelah pembuahan maka menghasilkan beberapa embiro. Kelahiran kembar yang saat ini sering terjadi akibat dari perawatan kkesuburan seperti In Vitro Fertilization. Ini adalah prosedur yang "impian" lebih dari satu telur subur dalam rahim dapat menyebabkan beberapa ovulassi telur maka terjadilah bayi kembar/ganda.

Pada tahun 1971, seorang wanita hamil tidak kurang dari 15 bayi dalam rahimnya, dan melahirkan tidak sekaligus dibantu operasi caesar. Sayangnya semua bayi juga meninggal dunia setelah dilahirkan.

Lihatlah sekarang bayi lahir kembar bukan hal langkah, Bahkan semakin banyak kasus perempuan yang melahirkan 6 bayi yang sehat. Contoh lain pada tahun 1997, kasus medis pertama seorang ibu melahirkan anak kembar 7 di Amerika Syarikat.

Padaa tahun 1998 seorang ibu melahirkan bayi kembar 8 di Houston, Texas. Bayi pertama lahir permatur hinggah 15 minggu. sedangkan 7 bayi kembar yang lain disimpan dalam rahim selama dua minggu lagi, dan kemudian dilaakukan opperasi caesar. Sayangnya, yang terkecil dri mereka meninggal setelah hanya satu minggu, tetapi 7 bayi yang lain masih hidup dengan baik dan menikmati hidup sehinggah sekarang.

Pada tahun 1999 seorang wanita Malaysia melahirkan 9 bayi kembar dalam satu kelahiran. Tapi sayangnya semua bayi meninggal dalam waktu 6 jam setelah dilahirkan hidup.

Rekod dunia untuk kelahiran yang dialami oleh seorang wanita di Argentina, yang hamil dengan 12 embrio bayi dalam rahimnya. Sayangnya semua meninggal setelah dilahirkan.

Beberapa bayi dalam satu rahim biasanya akan menyebabkan masalah medis dalam jangka panjang, meskipun bayi bertahan hidup setelah kelahiran, fakta membuktikan bahawa banyak yang akhirnya menderita akibat banyaknya bayi dalam satu rahim seorang ibu.

Semua kerana Kehendak dan Kuasa Illahi tidak ada hal yang tidak mungkin di dunia ini. Apapun boleh terjadi diluar jangkaan fikiran dan ilmu manusia, seandainya ada hal yang tidak boleh terjadi, itupun hanya kerana ilmu manusia yang tidak boleh menjangkaunya. Ambil hikmah di setiap kejadian dan sentiasa bersyukur apapun kejadian dan kenyataan yang berlaku.






1 comments: